check
Warm congratulations to Dr. Mor Nitzan and Dr. Yonit Hochberg for being awarded the prestigious ERC starting grant | The Racah Institute of Physics

Warm congratulations to Dr. Mor Nitzan and Dr. Yonit Hochberg for being awarded the prestigious ERC starting grant

16 January, 2022
image can not be displayed

ברכות חמות לד"ר יונית הוכברג ממכון רקח לפיסיקה ולד"ר מור ניצן ממכון רקח לפיסיקה, מבית הספר להנדסה ומדעי המחשב והפקולטה לרפואה, על זכיית כל אחת מהן בפרס ה- ERC היוקרתי.
המחקר התיאורטי של ד״ר הוכברג  אשר זכה בפרס עוסק באחת התעלומות הגדולות של היקום: החומר האפל. ד״ר הוכברג מציעה רעיונות חדשים לזהות החלקיקית של החומר האפל, ומפתחת רעיונות פורצי דרך כדי לגלות אותו במעבדה. מחקרה האינטרדיסציפלינרי יושב בחזית בין פיסיקת חלקיקים, חומר מעובה, הנדסת חומרים וחישה קוונטית, וסולל את הדרך לגילוי החומר האפל.
מחקרה של ד״ר ניצן עוסק בפיענוח של התנהגות קולקטיבית מורכבת במערכות ביולוגיות על ידי שילוב כלים ורעיונות ממדעי המחשב ופיזיקה. ד״ר ניצן מפתחת כלים תיאורטיים וחישוביים, המתבססים על גישות של למידת מכונה ומערכות דינמיות, כדי לפענח שכבות שונות של מידע חבוי שתאים מקודדים לגבי מבנה רקמות ותהליכים ביולוגיים דינמיים מגוונים. הפרויקט יאפשר לזקק עקרונות בסיסיים שמעצבים מערכות ביולוגיות רב-תאיות, ולקדם את ההבנה ויכולת השליטה שלנו על התנהגות קולקטיבית ביולוגיות.